x
IPIP

    Book Now

    • 666-888-0000
    • office@ipip.rs
    IPIP
    • office@ipip.rs
    • Početna
    • Šta je IPIP?
    • IPIP blog
    • Expert Think Tank Board
    • Kontaktirajte nas
    Logo

    Kontaktirajte nas

    • Visokog Stevana 16/8, Beograd
    • +381 60 141 8889
    • hello@ipip.rs

    IPIP blog

      IPIP > IPIP inovacije > Marketing usmeren ka pacijentima ili ka zdravstvenim radnicima?

    18Oct

    Marketing usmeren ka pacijentima ili ka zdravstvenim radnicima?

    Marketing u zdravstvenom sektoru nije isključivo poslovna stvar. On to može biti, ali je često i pokretač razvoja, istraživanja, promena načina posmatranja zdravlja, lečenja pa i promene percepcije kod lekara i pacijenata koje združeno imaju zadatak da dovedu do povoljnijeg efekta za samog pacijenata.

    Strategije koje efikasno angažuju pacijente i zdravstvene profesionalce (HCP-ove) igraju značajnu ulogu u postizanju pozitivnih promena. S ciljem da saznamo šta donosi najbolje rezultate na društvenim mrežama, realizovali smo istraživanje marketinških strategija najvećih globalnih farmaceutskih kompanija.

    Naše sveobuhvatno istraživanje, prepoznato je na svetskoj sceni među stručnjacima u oblasti farmaceutskog marketinga i menadžmenta, te je kompletna studija istraživanja pripremana za međunarodnu konferenciju o farmaceutskom marketingu u Bostonu.

    Zbog čega je ova studija drugačija i jedinstvena?

    Studija je sprovedena kao uporedna analiza marketing strategija tri vodeće globalne farmaceutske kompanije, prateći marketinške elemente i parametre usmerene ka pacijentima kroz Direct-to-Consumer (DTC) kampanje i strategije koje ciljaju zdravstvene profesionalce. 

    Korišćenjem kombinovanog pristupa – kvantitativnih i kvalitativnih podataka – otkrili smo značajne rezultate koji ukazuju na ključne faktore uspeha u digitalnom okruženju, i daju konkretan odgovor na glavno strateško pitanje: Pacijenti ili zdravstveni profesionalci?

    Zašto je važna temeljna analiza marketing strategije farmaceutskih kompanija?

    Digitalni marketing nudi nebrojene mogućnosti za personalizovanu komunikaciju, a društvene mreže omogućavaju uspostavljanje direktne veze sa pacijentima, tačnije pružaju mogućnost farmaceutskim brendovima da uspostave direktnu vezu sa korisnicima svojih proizvoda.

    Istovremeno, edukacija i angažovanje zdravstvenih profesionalaca kroz online platforme, virtuelne konferencije i visokokvalitetan sadržaj zasnovan na dokazima, postaje imperativ u svetu u kojem su informacije lako dostupne, a poverenje teško stiče.

    Naše istraživanje ukazuje na to da je modifikovanje marketing strategije između ovih pristupa ključno za uspeh. Holistički pristup ne samo da poboljšava zdravstvene ishode pacijenata, već i optimizuje tržišnu efikasnost kompanija.

    Šta su glavni nalazi studije?

    Za potrebe ovog istraživanja izvršili smo komparaciju više od 10 globalnih studija čije se rezultati u potpunosti poklapaju sa našim istraživanjem i jasno pokazuju da:

    • DTC kampanje značajno povećavaju angažovanost pacijenata: Naše istraživanje pokazuje da kampanje usmerene na krajnje korisnike (pacijente) imaju značajan uticaj na podizanje svesti (disease awareness) i angažovanja pacijenata u pravcu pozitivnih ishoda lečenja. Digitalne platforme, društvene mreže i personalizovani sadržaj omogućavaju bolje informisanje pacijenata, što dovodi do toga da su oni skloniji pokretanju razgovora sa svojim lekarima, traženju dodatnih saveta i odgovora na specifična pitanja ali i pridržavanju propisanih tretmana.
    • Marketing usmeren na HCP-ove jača poverenje i primenu inovativnih terapija i/ili protokola: S druge strane, strategije usmerene na zdravstvene profesionalce, kao što su programi kontinuirane medicinske edukacije (CME), naučne konferencije, skupovi i dogđaji, doprinose jačanju kredibiliteta kompanija koje realizuju ovakvu vrstu aktivnosti. Ovi napori često rezultiraju povećanim prihvatanjem i propisivanjem novih terapija i/ili protokola od strane lekara, što vodi ka poboljšanju zdravstvenih ishoda pacijenata.

    Studija je kvalitativnim i kvantitativnim parametrima pratila koji pristup od navedenih je efikasniji marketing pristup. Detaljne analize na globalnom nivou pružaju smernice o tome kako kompanije mogu unaprediti svoje marketinške aktivnosti u digitalnom dobu, a s ciljem da angažuju i pacijente, ali i zdravstvene profesionalce, jer je interaktivnost i saradnja svih karika zdravstvenog sistema najbolji model za kreiranje trajnog poverenja i dugoročnog uspeha terapija.

    Kontaktirajte nas za dodatne informacije i pristup kompletnoj studiji.

    PIŠITE NAM

    Reference istraživanja

    ▪️ Alexander B., Kent A. (2022). Change in technology-enabled omnichannel customer experiences in-store. J. Retail. Consum. Serv. 65:102338. doi: 10.1016/j.jretconser.2020.102338

    ▪️ Donohue J. (2006). A history of drug advertising: the evolving roles of consumers and consumer protection. Milbank Q. 84, 659–699. doi: 10.1111/j.1468-0009.2006.00464.x 

    ▪️ Donohue, J. M., Cevasco, M., & Rosenthal, M. B. (2007). A decade of direct-to-consumer advertising of prescription drugs. The New England Journal of Medicine, 357(7), 673-681. doi:10.1056/NEJMsa070502.

    ▪️ Franquiz, M. J., & McGuire, A. L. (2021). Direct-to-consumer drug advertisement and prescribing practices: Evidence review and practical guidance for clinicians. Journal of General Internal Medicine, 36(5), 1390–1394. https://doi.org/10.1007/s11606-020-06218-x 

    ▪️ Kim J. C., Chun S. H. (2018). Cannibalization and competition effects on a manufacturer’s retail channel strategies: implications on an omni-channel business model. Decis. Support. Syst. 109, 5–14. doi: 10.1016/j.dss.2018.01.007 

    ▪️ Lou C., Xie Q. (2021). Something social, something entertaining? How digital content marketing augments consumer experience and brand loyalty. Int. J. Advert. 40, 376–402. doi: 10.1080/02650487.2020.1788311

    ▪️ Mu, W., & Yi, Y. (2024). The impact of characteristic factors of the direct-to-consumer marketing model on consumer loyalty in the digital intermediary era. Frontiers in psychology, 15, 1347588. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1347588 

    ▪️ Murray, E., Lo, B., Pollack, L., Donelan, K., & Lee, K. (2004). Direct-to-consumer advertising: Public perceptions of its effects on health behaviors, health care, and the doctor-patient relationship. The Journal of the American Board of Family Practice, 17(1), 6-18. https://doi.org/10.3122/jabfm.17.1.6

    ▪️ Rosenthal, M. B., Berndt, E. R., Donohue, J. M., Epstein, A. M., & Frank, R. G. (2003). Demand effects of recent changes in prescription drug promotion. Frontiers in Health Policy Research, 6, 1-26. doi:10.3386/w10509

    ▪️ Smith, M. C., Kolassa, E. M., Perkins, G., & Siecker, B. (2002). Pharmaceutical marketing: Principles, environment, and practice. Binghamton, NY: The Haworth Press.

    ▪️ Ventola, C. L. (2014). Social media and health care professionals: Benefits, risks, and best practices. Pharmacy and Therapeutics, 39(7), 491-520.

    Možda vas interesuje:

    06May

    Kako inovacione prakse oblikuju naš svakodnevi život?

    Inovacije su postale neizostavan deo našeg svakodnevnog života, oblikujući način na koji radimo, komuniciramo i funkcionišemo. Inovativne prakse unose promene u različite sektore, donoseći poboljšanja koja utiču na kvalitet života […]

    Pročitajte više

    02Jun

    Šta znači revolucija u medicinskoj dijagnostici?

    U medicinskom svetu, veštačka inteligencija (AI) postaje sve važniji faktor, predstavljajući revolucionaran pomak u pristupu dijagnostici i terapijskom planiranju od strane medicinskih stručnjaka. Ključne oblasti u kojima AI ostvaruje uticaj […]

    Pročitajte više

    Pročitajte još

    • Marketing usmeren ka pacijentima ili ka zdravstvenim radnicima?
    • Šta znači revolucija u medicinskoj dijagnostici?
    • Od AI do Blockchaina: Koju inovacionu praksu birate?
    • Kako inovacione prakse oblikuju naš svakodnevi život?

    Institut za primenu inovacionih praksi

    Mesto gde inovacije postaju stvarnost!

    IPIP je most između teoretskih istraživanja i njihove praktične primene. Kroz naše programe i inicijative, omogućili smo bržu i efikasniju primenu naučnih dostignuća u stvarnom svetu, čime smo unapredili kvalitet života i poslovanja.

    Institut za primenu inovacionih praksi © 2025. Sva prava zadržana.